Kaunis koristeviiri + VIRKKAUSOHJE

Virkattu koristeviiri näyteikkunassa
Koristeviireja vilisee muotikuvissa, sisustuslehdissa, messuilla, lasten kutsuilla ja ties missä!

Voihan ne viirit ostaa kaupastakin, mutta aina on kiva kun voi tehdä itse!



Itse käytin viiriä messuosastoni koristamiseen ja sen jälkeen se on ilostuttanut kaupalla. Nyt innostuin tekemään uuden viirin ja viirikaksikko löysi paikkansa näyteikkunasta. Voipi olla, että saavat vielä kolmannenkin sinne ihastuttamaan...








Kaunis koristeviiri + OHJE


Lanka: 4 eri väristä Catania-puuvillalankakerää 
Välineet: Virkkuukoukku kokoa 3 (tai käsialasi mukaan) sekä päättelyyn tylpän parsinneulan
Sakset


Aloitus:


Virkkaus aloitetaan viirikolmion kärjestä.

1 krs. Virkkaa 4 ketjusilmukkaa. 
Virkkaa ketjun ensimmäiseen silmukkaan 2 pylvästä. 
Käännä työ


Alun ketjusilnukat ja pylväät muodostavat alkuun kolmen pylvään ryhmän


Nyt lisätään joka kerroksella 2 pylvästä, heti alussa ja ihan lopussa.

2 krs. Virkkaa 3 ktjs
Virkkaa heti ktjs-ketjun juureen pylväs (ensimmäinen lisäys). 
Virkkaa 1 pylväs pylvääseen.
Virkkaa edellisen kierroksen ktjs-ketjun ylimpään silmukkaan 2 pylvästä (toinen lisäys). 
Käännä työ.

Nyt jokaisella kerroksella silmukkamäärä lisääntyy 2 pylväällä. 

Kolmion muoto syntyy pylväitä lisäämällä


3. - 18. krs Virkkaa 3 ktjs. 
Virkkaa heti alussa ktjs-ketjun juureen pylväs, sen jälkeen virkkaa aina pylväs edellisen kierroksen pylvääseen. 
Virkkaa viimeiseen silmukkaan (edellisen kierroksen ketjusilmukkajonon ylimmäiseen silmukkaan) 2 pylvästä. 
Käännä työ.

19 krs. Virkkaa 3 ktjs
Virkkaa viimeinen kerros ilman lisäyksiä. Viimeisen pylvään jälkeen katkaise lanka ja vedä silmukan läpi. 

Päättele langan päät. 

Valmis viiri on kolmion mallinen


Virkkaa joka värillä 2 kolmiota. Voit myös tehdä pitemmän viirin ja virkata kolmiota enemmän. Yhdestä kerästä riittää lankaa neljään kolmioon.


Ripustusnaruun kiinnitys


Leikkaa mustasta kalalangasta (voit myös käyttää viirikolmioihin käytettyä Cataniaa) kolme pätkää. Koukkaa langan pätkä viirin pitkän sivun nurkasta ja laita ripustusnaru langan sisään. Solmi tiukasti viirikolmio ripustusnaruun ja leikkaa ylimääräiset pätkät pois. Tee kiinnitys molemmista pitkän sivun nurkista sekä keskeltä. 


Viireillä saa kivan ilmeen keväiseen näyteikkunaan







Lankasatamasta saat nyt Catania-puuvillaa myös edullisemmissa kassitarjouksissa. Kurkkaa kassitarjous Lankasataman verkkokaupasta www.lankasatama.fi



Iloisia ja värikkäitä viirin virkkaushetkiä! 

<3 Katja

Suositut tekstit